203 Creative säljer mindre aktiepost i Refunder

Koncernens digitalbyrå 203 Creative har valt att avyttra en mindre aktiepost i Refunder Scandinavia AB, i syfte att räkna hem sin ursprungliga investering i bolaget. Efter försäljningen är 203 Creative fortfarande tredje största ägare med ett innehav värt ca 3,8 miljoner SEK, baserat på den senaste värderingen.

- Vi säljer en mindre andel enbart för att det är en del av vår affärsstrategi att få tillbaka de pengar vi satsat. Vi fortsätter att jobba löpande med Refunder framöver och vi är väldigt nöjda hittills med utvecklingen av bolaget. Den här affären ger oss även möjlighet att fortsätta investera i andra intressanta startups, säger Dieter Kalisch, VD 203 Creative, i en kommentar.

Refunder.se är Sveriges största cashbacksajt. Tjänsten är helt gratis och ger medlemmarna pengar tillbaka på all nätshopping hos drygt 400 anslutna butiker. Cashback, som är ett relativt nytt begrepp i Sverige, är en etablerad marknadsföringskanal för e-handlare främst i USA och Storbritannien. Quidco, en av de ledande aktörerna, omsatte 2014 ca 750 miljoner SEK.

Dieter Kalisch, VD
203 Creative AB
dieter@203creative.se
+46 73 666 19 00

203 Web Group är ett digitalt mediehus som bland annat äger och driver en av världens största matsajter; myTaste.com. Bolaget är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bankaktiebolag bolagets Certified Adviser, telefonnummer: 46 8 463 80 00.

Birger Jarlsgatan 6B, 7 tr
www.203webgroup.se