MyTaste: 20 000 nya medlemmar per dag

Sedan den nya versionen av MyTaste.com lanserades har stort fokus legat på att öka antal medlemsregistreringar på sajten. Enligt nya mätningar registrerar sig i dagsläget hela 20 000 nya medlemmar per dag på sajten runt om i världen. Den nya plattformen lanseras successivt och finns än så länge live på endast 13 av 39 marknader. Med lanseringsplanen och tillväxttakten i åtanke estimerar man att nå hela 15 miljoner medlemmar världen över innan slutet på 2014. Detta kan ställas i jämförelse med världsledande Allrecipes.com som har ca 7 miljoner medlemmar registrerade på sin sajt.* Att lyckas konvertera besökare till registrerade medlemmar är nyckeln till värdeskapande i sociala nätverk och är därför den viktigaste mätvalutan i den bransch där MyTaste verkar.

- Även fast Allrecipes.com idag är världens största matsajt finns det ingen tydlig etta som verkligen äger segmentet globalt sett. Det är den platsen vi vill ta! Om vi lyckas ta lika stor marknadsandel som vi har i Sverige på samtliga våra marknader kommer vi nå över 300 miljoner människor i månader. Tvåan skulle i det läget bli helt ointressant. Då kan vi på allvar börja mäta oss med de absolut tyngsta sociala nätverken i världen, även utanför matsegmentet, säger 203 Web Groups Vd Christoffer Johansson.

* http://ads.allrecipes.com/stats/

Om MyTaste: MyTaste.com är världens näst största matsajt och finns på 39 marknader runt om i världen. Sajten besöks av hela 23 miljoner människor varje månad.