myTaste: Ladda upp egna recept lanserat globalt

myTaste lanserar nu möjligheten för användarna att lägga till sina egna recept. Funktionen innebär att alla kan mata in recept med bild, ingredienser och beskrivning för att spara i sin digitala kokbok på myTaste. Recepten blir samtidigt sökbara och tillgängliga för alla myTaste-användare.

– Det här har varit en av de mest efterfrågade funktionerna bland våra användare och jag tror de flesta av oss har minst ett handskrivet recept som vi inte vill tappa bort. Mata in det i myTaste så blir det tillgängligt i alla dina digitala enheter och du slipper riskera att det försvinner, säger Andreas Friis, VD för myTaste.

Funktionen är fullt utrullad på webben och Android-appen världen över. Arbetet med att färdigställa funktionen för iOS pågår för fullt och beräknas kunna lanseras i slutet av Q2.

– Ur ett affärsperspektiv ser vi det som strategiskt viktigt eftersom det innebär att alla recept, oavsett källa, kan hanteras av myTaste. Det betyder att vi kommer ett steg närmare att samla alla recept på ett och samma ställe och göra myTaste till den enda kokboken användaren behöver, som dessutom alltid är tillgänglig, säger Andreas Friis.

Andereas Friis, VD
myTaste AB
andereas.friis@mytaste.com
0739 944 670

Jonas Söderqvist, VD
jonas.soderqvist@203webgroup.se
0732 512 203

203 Web Group är ett digitalt mediehus som bland annat äger och driver en av världens största matsajter; myTaste.com. Bolaget är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bankaktiebolag bolagets Certified Adviser, telefonnummer: 46 8 463 80 00.

Birger Jarlsgatan 6B, 7 tr
www.203webgroup.se