myTaste lanserar möjlighet för matbloggare att tjäna pengar

myTaste har idag lanserat myTaste for Blogs, en annonsplattform som gör det möjligt för matbloggare att tjäna pengar på sin trafik tillsammans med myTaste. Redan idag samarbetar myTaste med över 40 000 matbloggar världen över som nu kommer ges möjlighet att ansluta till annonsplattformen.

- Denna modell används sedan länge utbrett inom andra nischer som t ex mode, men mat har varit något av ett förbisett segment. I och med myTaste for Blogs är förhoppningen att vi långsiktigt ska kunna aktivera så många som möjligt av våra bloggare. Teoretiskt skulle vi kunna öka räckvidden för våra annonsörer med över 100 miljoner bloggläsare i månaden baserat på den trafik våra bloggare har idag. Vi ser detta som ett mycket spännande komplement till vårt standarderbjudande mot annonsörer, vilket kommer gynna både oss och bloggarna då vi delar på intäkten, säger Andereas Friis, VD för myTaste.

Första versionen av myTaste for Blogs lanseras initialt i Sverige som ett test. På svenska marknaden är ca 3 300 bloggare anslutna till myTaste, med en sammantagen trafik om ca 1,4 miljoner unika besökare per månad. Efter utvärdering och optimering kommer plattformen lanseras i fler länder under 2016.

Tjänsten går att hitta på blogs.mytaste.se

Andereas Friis, VD
myTaste AB
andereas.friis@mytaste.com
0739 944 670

203 Web Group är ett digitalt mediehus som bland annat äger och driver en av världens största matsajter; myTaste.com. Bolaget är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bankaktiebolag bolagets Certified Adviser, telefonnummer: 46 8 463 80 00.

Birger Jarlsgatan 6B, 7 tr
www.203webgroup.se