Receptsajterna passerade 1 miljon besökare per dag

203 Web Group kan efter jul- och nyårshelgerna konstatera att matintresset på nätet är hetare än någonsin. Statistiken visar på rekordhöga trafiksiffror under jul och nyår och nådde över 1 miljon besökare per dag på koncernens receptsökmotorer under flera av helgdagarna.

Receptnätverket består idag av 28 sajter runt om i världen och utvecklingen har varit mycket god under det gångna året. Den utländska trafiken har gått från 41 000 besökare under vecka 1 till 3,7 miljoner besökare under vecka 52, vilket är en ökning på över 9000 %.

-          Våra receptsökmotorer har växt sig otroligt starka under 2012 och vi är väldigt nöjda med den utländska trafikutvecklingen. Med 1 miljon besökare om dagen under julhelgen gick vi om svenska nätjättar som Blocket, Nyheter24 och SVT med hästlängder. Vi kommer satsa stenhårt på sökmotorerna framöver och vi tror absolut att vårt nätverk, med Hittarecept.se i täten, kommer att nå nya rekordhöjder under 2013, säger Andereas Friis som är en av 203 Web Groups två grundare.