Stärker positionen i Danmark med ytterligare en webbplats

203 Web Group tar sitt lyckade matkoncept vidare till Danmark. Koncernens danska satsning www.findeopskrifter.dk, motsvarigheten till bolagets svenska succé www.hittarecept.se, lanserades under vecka 43 2011.

Sedan tidigare finns det mycket populära mat- och receptkonceptet också i Norge under namnet www.alleoppskrifter.no. I Sverige är www.hittarecept.se en av de mest eftersökta annonskanalerna inom segmentet mat och dryck – vilket gör webbplatsen till en lönsam del av 203 Web Group.

Sedan tidigare driver 203 Web Group www.gadyet.dk, den danska motsvarigheten till www.allaannonser.se, med god lönsamhet.

”Efter det att vi lanserat vår uppskattade matplattform för de norska konsumenterna har turen kommit till Danmark. Att lansera www.findeopskrifter.dk på en ny marknad kommer att underlättas av att vi redan tidigare är etablerade i Danmark genom vår annonssajt www.gadyet.dk. Våra erfarenheter av sökmotoroptimering och av att driva trafik gör att vi bedömer att vi på kort tid kommer att kunna redovisa svarta siffror för denna satsning.

Vårt mat- och receptkoncept har fallit väl ut i både Sverige och Norge vilket gör att vi kunnat sätta upp verksamheten i Danmark på mycket kort tid, då vi utnyttjat de erfarenheter vi har från etableringar i andra länder.” säger Andereas Friis, VD för 203 Web Group AB (publ)