Vi är större än både ICA, Coop och Tasteline

KIA-indexet som sammanställdes den 19 oktober i år, bekräftar ännu en gång att 203 Web Group ABs två matsajter, Hittarecept.se och Matklubben.se, tillsammans utgör Sveriges största plattform för matintresserade. Under vecka 41 hade dessa sajter över en halv miljon besök, varav mer än 390.000 unika besökare. Därmed är bolagets annonspaket Matklubben Premium det främsta sättet för annonsörer att nå en matintresserad publik i Sverige, och sajterna når en målgrupp som är större än vad både ICA, Coop, Tasteline och Arla når. 203 Web Groups nystartade annonsbolag, 203 Media AB har under september och oktober påbörjat en lyckad bearbetning av nya annonsörer för dessa sajter.

Bolagets norska satsning, Alleoppskrifter.no, en motsvarighet till svenskaHittarecept.se, är ännu inte med i Matklubben Premium.

Om KIA-index

KIA-index är den officiella mätvalutan för svenska webbplatser. KIA-index listar antalet unika webbläsare (baserat på kakor), besök och sidvisningar. Utifrån dessa tre grundvariabler räknar KIA-index ut sidvisningar per besök, besök per unik webbläsare samt förändringar från föregående vecka. Alla webbplatser som vill få en officiell mätning av sin trafik ska vara med i KIA-index. Resultaten används av annonsörer, intressenter, kunder med flera. Närvaro på KIA-index försäkrar annonsörerna om en plats i Sveriges kommersiella internetuniversum.

Förra veckans KIA-index rapport var ännu en bekräftelse på att vi har lyckats. Besöksstatistiken för Hittarecept.se och Matklubben.se är var för sig mycket imponerande, och tillsammans är siterna nu störst i Sverige på matrecept. Detta innebär att vårt nystartade säljbolag har en betydande fördel när företagets säljare träffar nya annonsörer. Vi har haft en betydande draghjälp av utvecklingen för Hittarecept.se som vi förvärvade under februari i år, där arbetet med att synliggöra sajten har mer än fördubblat besöksantalet” säger Jonas Söderqvist, Styrelseordförande i 203 Web Group AB (publ).